• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gå via 2 låneförmedlare?

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Säg att man undanhåller information att man tagit ett lån nyligen när man söker nytt lån.Vad gör man för brottsligt förutom avtalsbrott att inte ange det lånet i nya ansökningen? Hur kan det kontrolleras förutom att ny UC tas?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Varför skulle det vara mer intressant med annan låneförmedlare? Kan någon annan låneförmedlare konkurrera just nu med Lendo om bra låneerbjudanden?

Sedan blir man lite fundersam när långivarna har en annan ansökningsprocess när ansökan görs direkt via deras kanaler. Dvs kan vara lättare att få Forex om ansökan görs direkt via dem än via Lendo.
 
B

Blanco

Gäst
Poäng: 0
Så här gjorde jag..
Sökte 250 på lendo (den 2:a dec) för att samla allt jag hade på uc, fick ränta på 7,5 från ica (inte så jättebra ränta, men bättre än vad jag redan hade)..
Väntade tills det syntes på ucn.
17 jan sökte jag 250 igen på lendo, fick då erbjudande från coop med ränta på 4,9 och med det så kunde jag samla allt osynligt..
3,2 hade jag i kreditbetyg första ansökningen.. 0,4 andra ansökningen..

Hur kommer det sig att du fick ett såpass mkt bättre erbjudande andra gången? Vad sänkte din uc? Verkar hel konstigt att förfrågningar spelar så stor roll. Det är helt ologiskt att de påverkar så mycket, är ju snarare ett sunt beteende att försöka förbättra sin ekonomi. Det UCn borde hålla koll på är ifall ens skulder ökar/man tar nya lån som inte är samlingslån. Inte hur ofta man förhandlar om räntan.
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Hur kommer det sig att du fick ett såpass mkt bättre erbjudande andra gången? Vad sänkte din uc? Verkar hel konstigt att förfrågningar spelar så stor roll. Det är helt ologiskt att de påverkar så mycket, är ju snarare ett sunt beteende att försöka förbättra sin ekonomi. Det UCn borde hålla koll på är ifall ens skulder ökar/man tar nya lån som inte är samlingslån. Inte hur ofta man förhandlar om räntan.

Antagligen för att jag hade samlat allt som syntes på ucn.. Den sänktes för jag samlade allt.. hade 1 ffr på första ansökan.. så ffr var inte mitt problem utan spridda krediter..
 

Robiin

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 Februari 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Så här gjorde jag..
Sökte 250 på lendo (den 2:a dec) för att samla allt jag hade på uc, fick ränta på 7,5 från ica (inte så jättebra ränta, men bättre än vad jag redan hade)..
Väntade tills det syntes på ucn.
17 jan sökte jag 250 igen på lendo, fick då erbjudande från coop med ränta på 4,9 och med det så kunde jag samla allt osynligt..
3,2 hade jag i kreditbetyg första ansökningen.. 0,4 andra ansökningen..

Amen det är lite så jag tänkt! Betala av det mesta med första lånet och vänta tills detta syns på UC'n sen söka igen.

Får hoppas man får ett liknande erbjudande sen. Kommer ju som sagt se bättre ut sen med enbart 2 lån inför nästa sökning och bara 2ff då. Men borde jag söka på samma summa igen då eller resterande 200k?

Tack så mycket!
 

Robiin

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 Februari 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Varför skulle det vara mer intressant med annan låneförmedlare? Kan någon annan låneförmedlare konkurrera just nu med Lendo om bra låneerbjudanden?

Sedan blir man lite fundersam när långivarna har en annan ansökningsprocess när ansökan görs direkt via deras kanaler. Dvs kan vara lättare att få Forex om ansökan görs direkt via dem än via Lendo.

Är bara rädd för att slösa ff om jag enbart går via forex, förstår vad du menar. Visst jag har bara 2ff nu och mitt betyg steg från 0,7 till 0,9 av enbart en sökning via lendo. Så att gå direkt till dem är ju ett alternativ. Kan ju även vara så att någon annan nappar när jag bara har 2 lån totalt sen vid den nya ansökningen.

Tack för svaret.
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Säg att man undanhåller information att man tagit ett lån nyligen när man söker nytt lån.Vad gör man för brottsligt förutom avtalsbrott att inte ange det lånet i nya ansökningen? Hur kan det kontrolleras förutom att ny UC tas?
Du underhåller ingen information
Det finns inte den fråga att "hur mycket skulder har du"
Det finns bara två frågor
Är det Nytt lån
Eller
Samla dyra lån
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Amen det är lite så jag tänkt! Betala av det mesta med första lånet och vänta tills detta syns på UC'n sen söka igen.

Får hoppas man får ett liknande erbjudande sen. Kommer ju som sagt se bättre ut sen med enbart 2 lån inför nästa sökning och bara 2ff då. Men borde jag söka på samma summa igen då eller resterande 200k?

Tack så mycket!

Jag va jätterädd vid andra ansökningen, tänkte att det går aldrig.. trodde det var för tätt inpå, men gick ju väldigt bra..:)

En del erbjuder ju lägre summa om dom inte vill bevilja det du söker, så de e väl bara att köra på 250 igen ifall att den räntan skulle vara lägre än de du fick nu.. lägg 50 av det som blir över på det lånet du tar nu, eller nå?
 

Robiin

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 Februari 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Ja, nu känns det mycket bättre med all feedback man fått :) förstår att förutsättningarna är olika för alla! Men tror mina ändå är hyfsade. Självklart om det blir pengar över så kommer jag lägga det som amortering på det nya.

Tack så mycket!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp